Friday, June 27, 2008

Masakan hari ini..

Ini dia rupa Salada Mangga dan Papaya Hijau atau lebih dikenali dengan Sontam (bahasa Thai agaknya). Hari ini Bil cuba masak resepi yang ditulis oleh Kasih. Bagaimana rasa agaknya?? Hmm...Bil kata sedap!!! Nanti giliran saya pula untuk mencubanya..


Hari ini juga, saya masak kerutup ayam. Lama jugak tak masak kerutup ayam ni. Saya hanya pernah cuba sekali aje. Dah hampir lupa pun bahan-bahan dan cara memasaknya. Nasib baik ada simpan resepi dalam blog ni. Berselera suami saya makan kerutup ayam ni.. Makan dengan nasi putih aje..tapi laju aje dia makan...hehehe.. Lepas ni kena masak selalu-selalu lah namaknya.


Lepas sediakan masakan untuk lunch tengahari tadi, sambung pulak masak roti jala. Sebenarnya roti jala ni ada seorang kawan minta tolong buatkan. Dia nak makan sebelah petang. Hampir sejam setengah saya berdiri depan stove menebar jala...Aduhhh...penat bukan main tapi enjoy! Tengok hasil masakan menjadi...hilang rasa segala penat lelah...



0 comments: